CORONAVIRUS UPDATE augustus 2021.

Geachte heer, mevrouw,

Op dit moment is reizen binnen de Europese Unie gelukkig weer mogelijk! De overheid heeft een groen of geel reisadvies afgegeven voor alle landen binnen de Europese Unie. Het exacte reisadvies inclusief de eisen van de verschillende landen kunt u vinden op www.nederlandwereldwijd.nl.

Dit positieve reisadvies (geel en groen) betekent dat uw reis gewoon doorgang kan vinden. U bent er zelf voor verantwoordelijk alle reisdocumenten mee te nemen op reis waar het land van bestemming om vraagt. Dat betekent in sommige gevallen naast een geldig paspoort of geldige ID-kaart ook een vaccinatiebewijs, herstelbewijs of testbewijs. Kosteloos annuleren is niet langer mogelijk als uw bestemming een positief (geel of groen) reisadvies heeft.

Sommige luchtvaartmaatschappijen voeren echter nog wel wijzigingen door in de vluchtschema’s. In sommige gevallen zullen wij u dan ook moeten contacteren om een alternatief met u te bespreken. Hoort u van ons niets? Dan gaan uw vluchten gewoon als vermeld in uw boekingsbevestiging door.

De informatie hieronder is voor reizigers waarvan de reis eerder nog wel geannuleerd moest worden vanwege het coronavirus:

SGR Corona-voucher voor reizen geboekt in 2020 en 2019.

Reizigers waarvan de reis door Flywise wegens het coronavirus is geannuleerd ontvangen een voucher voor de betaalde reissom waarmee een nieuwe reis op een later moment geboekt kan worden. De voucher is 1 jaar geldig met SGR dekking vanaf het moment van uitgifte. Ook na dat jaar blijft de voucher geldig en kunt u deze gewoon inwisselen voor een nieuwe reis, echter is dan de dekking vanuit SGR vervallen. U krijgt automatisch een volledige terugbetaling van uw SGR coronavoucher binnen 365 dagen na uitgifte, lees hieronder meer. Ook na de vervaldatum van de voucher houdt u recht op volledige terugbetaling. Op uw nieuwe reis geldt altijd in alle gevallen weer de SGR dekking. U kunt de voucher gebruiken voor ons volledige aanbod reizen op de website. U kunt dus zelf uw bestemming, reismoment en reisduur kiezen.

Heeft u zelf uw vluchten al omgeboekt voor een latere reisdatum? Dan ontvangt u hiervoor geen voucher. U kunt dan gebruik maken van uw omgeboekte vlucht. Voor de waarde van uw hotelboeking die nu niet langer door kan gaan ontvangt u wel een SGR Corona-voucher.

Informatie over de speciale SGR Corona-voucher kunt u hier teruglezen op de website van de SGR:

www.sgr.nl/news/sgr-en-anvr-corona-voucher-bij-annulering-of-omboeking/

Wilt u de SGR Corona-voucher inwisselen voor een losse hotelboeking? Ook dat is mogelijk: neemt u hiervoor contact op met onze klantenservice via onze live chat en wij maken dit graag voor u in overleg in orde voor een hotel naar uw keuze.

Terugbetalingen van SGR coronavouchers

Nadat 6 maanden zijn verstreken na uitgifte van de SGR Corona-voucher kunt u contact opnemen met onze klantenservice om een terugbetaling aan te vragen. Uiteindelijk zal de terugbetaling van uw voucher dan uiterlijk 1 dag voor de vervaldatum van de SGR garantie automatisch geschieden, ofwel: 12 maanden minus 1 dag na de uitgifte van de voucher. U heeft dus altijd recht op een volledige terugbetaling binnen 365 dagen na uitgifte van uw SGR coronavoucher. De terugbetaling gaat automatisch als wij beschikken over uw gegevens, lees hieronder verder.

Wij hebben gegevens nodig om automatisch te kunnen terugbetalen

Wanneer u uw voucher niet heeft gebruikt voor de vervaldatum van de SGR garantie (12 maanden na de uitgifte) dan zijn wij verplicht om uw voucher automatisch aan u terug te betalen. Sommige van onze reizigers hebben bij ons geboekt met een voucher aangekocht bij een derde partij (zoals VakantieVeilingen, Kruidvat, HEMA, Albert Heijn, etc.). Hierdoor beschikken wij bijvoorbeeld niet over uw bankgegevens en andere belangrijke informatie zoals hoeveel u exact voor uw vouchers heeft afgerekend. Wij hebben daarom deze gegevens tijdig van u nodig om u tegen de vervaldatum van uw voucher automatisch te kunnen terugbetalen. Alle klanten met een geldige SGR voucher hebben van ons een e-mail ontvangen met daarin het verzoek deze gegevens aan ons toe te sturen om de terugbetaling tijdig en foutloos in orde te kunnen maken conform de door de ACM gestelde voorwaarden rondom de SGR corona-voucher. Heeft u rechtstreeks bij ons geboekt? Dan beschikken wij uiteraard over alle gegevens en hoeft u geen actie te ondernemen.

Wij herinneren u meermaals aan het toesturen van de gegevens. Stuur u ons geen gegevens toe? Dan kunnen wij u geen terugbetaling in orde maken.

Nieuwe reizen

U kunt op dit moment voor alle bestemmingen binnen de Europese Unie nieuwe reizen boeken voor vertrek vanaf 1 september 2021 tot medio 2022.

U kunt na de ontvangst van uw SGR corona-voucher direct een nieuwe boeking maken, of daar natuurlijk nog even mee wachten. Uw voucher is onbeperkt geldig (het eerste jaar met garantie van SGR) en u kunt ook een reis boeken voor na de vervaldatum van uw voucher. Zo heeft u ruim de keus en kunt u flexibel gebruik maken van de voucher.

Wij kijken er naar uit om voor u een mooie reis te verzorgen!