Veelgestelde vragen

Vind hier het antwoord op uw vraag

Over het Verrassingsticket

Wat is een 3-daagse verrassingsreis en wat kan ik verwachten?

Als u bij ons een 3-daagse verrassingsreis boekt dan vertrekt uw heenvlucht op reisdag 1 en uw terugvlucht op reisdag 3. U verblijft bij een 3-daagse reis 2 nachten in een 3-sterrenhotel (of beter). Wij zorgen ervoor dat u nooit te maken krijgt met hele ongunstige vertrektijden. Uw heenvlucht kan ieder moment van de dag vertrekken. Uw terugvlucht vertrekt altijd na 08:30 uur in de ochtend. Bovendien zorgen wij er voor dat de vertrektijd van uw terugvlucht nooit meer dan 4 uur negatief afwijkt van de heenvlucht. Voorbeeld: het meest ongunstige dat kan voorvallen is een heenvlucht met vertrek om 14:00 uur op reisdag 1 en een terugvlucht met vertrek om 10:00 uur op reisdag 3. Alle overige vertrektijden zijn mogelijk, vertrektijden van vluchten zijn bovendien onder voorbehoud van wijzigingen doorgevoerd door de luchtvaartmaatschappij. Informatie over de reistijden van een pakketreis kunt u terugvinden op de website van de Consuwijzer: https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrije-tijd/pakketreizen/door-ongunstige-reistijden-mis-ik-twee-dagen-van-mijn-vakantie-mag-dat

Wat is standaard inbegrepen bij het Verrassingsticket?

Wanneer u een surprise citytrip boekt via onze website dan zijn de volgende reisonderdelen inbegrepen: retourticket vanaf één van de geselecteerde vertrekluchthavens, 10 kilogram handbagage en verblijf in hotelaccommodatie met minimaal 3 sterren met privébadkamer.

Wat is niet inbegrepen bij mijn arrangement?

Transfers en plaatselijke belastingen (zoals toeristenbelasting) zijn niet inbegrepen bij uw reis. Tevens raden wij u aan een reisverzekering af te sluiten.

Wat zijn de vertrektijden van de vluchten?

Wij proberen een zo lang mogelijke tijd op de plaats van bestemming voor u te realiseren. Hierin zijn wij afhankelijk van diverse factoren zoals de gekozen vertrekluchthavens, het uitsluiten van bestemmingen en andere supplementen die bij het reserveren zijn bijgeboekt. Het kan voorkomen dat u op dag 1 bijvoorbeeld later vliegt, wij zorgen er dan ook voor dat u op de laatste dag van uw reis later terug vliegt. Wij boeken nooit vluchten die voor 08:30 uur vertrekken vanuit de plaats van bestemming wanneer u op weg bent voor de terugreis. Alle andere vertrektijden zijn derhalve mogelijk. De beschikbaarheid van de vluchten hangt af van de door u samengestelde reservering.

Wat kan ik optioneel bijboeken tijdens het reserveren?

U kunt tijdens het reserveren de volgende opties optioneel bijboeken: - Ontbijt - €10 p.p.p.n. - Extra nacht - €30 p.p.p.n. - Priority booking - €15 per boeking. - Uitsluiten van bestemmingen - €5 per uitsluiting. Bestemmingen die u reeds met ons bezocht heeft kunt u kosteloos uitsluiten. - 4-sterrenhotel upgrade - €17,25 p.p.p.n. - Naaste zitplaatsen - €12,50 p.p. - Koffer (check-in) 15 kg - €70 p.s.

Tijdens het reserveren

Zijn alle vertrekdata beschikbaar, 21 dagen na het boeken?

In bijna alle gevallen kunnen we tegemoet komen aan uw voorkeursdata. Echter: soms adviseren we u op een andere datum te reizen omdat we u dan bijvoorbeeld meer gunstige vertrektijden kunnen aanbieden of een bestemming die aan uw wensen tegemoet komt. Wanneer u via een van onze partners boekt dan bieden we u een alternatieve datum aan en plannen samen met u een andere vertrekdatum. Wanneer u direct via onze website boekt en we kunnen u onverhoopt niet inboeken op uw voorkeursdatum dan kunt u de volledige reissom direct teruggestort op uw rekening verwachten. Tijdens het reserveren kunt u in de beschikbaarheidskalender zien welke data er beschikbaar zijn. Uw vertrekdata zijn pas definitief bevestigd als u de boekingsbevestiging ontvangt.

Ik wil binnenkort op reis, hoe snel kan ik vertrekken?

De vertrekdata die u kiest tijdens het reserveren dienen minimaal 21 dagen in de toekomst te liggen. Alle data zijn echter op basis van beschikbaarheid. Het kan daarom voorkomen dat bepaalde data reeds volgeboekt zijn. Wanneer u een vertrekdatum kiest welke verder in de toekomst is gelegen (ca. 2/3 maanden) is de beschikbaarheid doorgaans groter dan 21 dagen voor vertrek.

Wat is de minimale leeftijd om te mogen reizen?

Passagiers van 18 jaar en ouder mogen zelfstandig op reis met onze verrassingstickets. Wanneer u jonger bent dan 18 jaar dan is het mogelijk om te reizen wanneer er een medereiziger ouder is dan 18 jaar.

Wat kost een verrassingsreis?

Alle tarieven kunt u terugvinden wanneer u klikt op 'reserveer'.

Kan ik mijn citytrip verlengen?

Ja, dat kan! Voor slechts EUR 30 per persoon, per nacht kunt u uw reis verlengen. Let op: dit is alleen mogelijk tijdens het boeken van uw reis. Nadat u uw reservering heeft gemaakt is het bijboeken van extra overnachtingen helaas niet meer mogelijk.

Vlucht informatie

Hoeveel bagage mag ik meenemen op reis?

Standaard mag u 10 kilogram handbagage meenemen. De maximum maten van de koffer zijn afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij. Informatie hierover is terug te vinden in de boekingsbevestiging van je verrassingstickets. Wilt u meer bagage meenemen? Ruimbagage van 15 kilogram is bij te boeken voor EUR 70 per koffer.

Met welke reisdocumenten mag ik reizen?

Met een identiteitskaart of een paspoort. Rijbewijzen zijn niet geldig voor vliegreizen binnen Europa. Uw reisdocument dient geldig te zijn wanneer u de reis maakt (dus niet nog 3 maanden na terugkomst).

Hoe werkt het met inchecken voor mijn vluchten?

U kunt alle instructies om in te checken voor uw vlucht terugvinden op www.verrassingstickets.nl/check-in.

Wanneer ontvang ik mijn instapkaarten?

U moet sinds 1 november 2016 zelf online inchecken voor vluchten van Ryanair en EasyJet. Voor vluchten van Transavia kunt u vanaf 2 uur voor vertrek inchecken op de luchthaven. Voor Wizzair vluchten verschilt het check-in proces per boeking. U kunt de instructies terugvinden in uw boekingsbevestiging.

Hoe werkt het met de zitplaatsen aan boord van de vluchten?

Wanneer u de reservering voor uw boeking maakt dan kunt u kiezen voor gereserveerde zitplaatsen (EUR 12,50 p.p.). U zit dan naast elkaar op de vluchten. Let op: wanneer u hier niet voor kiest zit u waarschijnlijk niet naast elkaar en wijst de luchtvaartmaatschappij willekeurige zitplaatsen toe. Later deze stoelen wijzigen is duurder dan het direct bij het reserveren regelen.

Tijdens de reis

We reizen met 3 of meer personen, hoe werkt het met de hotelkamer?

U zal verblijven op een 3-persoonskamer (indien beschikbaar) wanneer u reist met 3 personen. Reist u met bijvoorbeeld 4 personen? Dan zal u verblijven op 2x een 2-persoonskamer.

In wat voor accommodatie verblijf ik en hoe is de ligging?

Per bestemming varieert het aanbod van hotelaccommodaties enorm. De meeste accommodaties liggen niet verder dan 30 minuten met het openbaar vervoer uit het centrum van de bestemming verwijderd. In welke hotelaccommodatie u verblijft is afhankelijk van de beschikbaarheid op de datum van uw reis en de bestemming van uw reis. U verblijft in een hotelaccommodatie met een standaard van tenminste 3 sterren of vergelijkbaar. Om de standaard te bepalen gaan wij af op de ervaringen van onze reizigers, reviews bij onze partner Expedia en tevens de rating van de accommodatie op Tripadvisor.

Is er een transfer inbegrepen bij mijn reis?

Nee, transfers zijn niet inbegrepen. U kunt ter plaatse gebruik maken van het openbaar vervoer of een taxi nemen naar uw hotelaccommodatie.

Heb ik altijd een eigen badkamer?

Ja, alle hotelkamers waar wij onze reizigers accommoderen hebben een eigen badkamer met toilet. U hoeft dus geen badkamer te delen met andere gasten in het hotel.

Hoe kan ik contact opnemen op reis bij een noodgeval/onregelmatigheid?

Als u op reis bent en een noodgeval of onregelmatigheid heeft moet u contact opnemen met ons noodnummer dat staat vermeld in de boekingsbevestiging. Vervolgens kunnen we de problemen zo spoedig mogelijk voor u oplossen, 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Wijzigen/annuleren

Kan ik mijn verrassingsticket annuleren?

Nee, dit is niet mogelijk. Wel kunnen we u voorzien van documentatie voor uw reis- of annuleringsverzekering. We verzoeken het u ons te melden wanneer u niet meer zal reizen om vertraging voor andere passagiers te voorkomen. Er zal in geen geval een terugbetaling plaatsvinden: hiervoor kunt u uw annuleringsverzekering contacteren. Wanneer u ons eenmaal heeft geïnformeerd over het feit dat u niet meer wenst te reizen dan is het later niet meer mogelijk dit terug te draaien. Dit omdat dan de luchtvaartmaatschappij en de hotelaccommodatie al zijn geïnformeerd over uw absentie.

Kan ik de namen van de passagiers op de verrassingstickets wijzigen?

Dit is mogelijk tegen de betaling van de toeslag die de luchtvaartmaatschappij hiervoor rekent (vaak meer dan EUR 100 per persoon). Neemt u contact met ons op om te vragen naar de exacte mogelijkheden en tarieven.

Kan ik nadat ik de bevestiging heb ontvangen mijn vertrekluchthaven wijzigen?

Nee, dit is niet mogelijk. De door u ontvangen boekingsbevestiging is definitief en kan helaas niet meer worden gewijzigd.

Kan ik bestemmingen uitsluiten na het boeken van mijn reis?

Nee, dit is niet mogelijk: uw vliegtickets en hotelaccommodatie zijn dan reeds definitief ingeboekt. U kunt tijdens het boeken van uw reis de nodige bestemmingen uitsluiten wanneer u dat wenst.

Speciale verzoeken

Ik ben slecht ter been, kan ik reizen met een verrassingsticket?

Vanwege de enorme variatie aan accommodaties kunnen we helaas geen speciale voorkeuren garanderen. Indien u assistentie wenst bij het instappen in het vliegtuig moet u contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij nadat u uw boekingsbevestiging heeft ontvangen.

Is het mogelijk om kinderen en babies me te nemen op reis?

Ja, dat is mogelijk. Wanneer u wilt reizen met een kind (tussen 2 en 16 jaar) of een baby (jonger dan 2 jaar) dan dient u bij het invoeren van de passagiersnamen het vinkje 'kind' aan te klikken en de geboortedatum van het kind op te geven. Hier geldt geen speciaal tarief voor. Let op: wanneer kinderen of babies worden bijgeboekt kan er geen rekening worden gehouden met wensen voor bepaalde bestemmingen en/of accommodaties met speciale voorzieningen voor kinderen. Wanneer dit voor u wel noodzakelijk is, raden wij u af om een verrassingsreis te boeken.

Ik heb een klacht, wat moet ik doen?

Wij doen ons uiterste best iedereen naar tevredenheid te helpen. Mocht u onverhoopt toch een klacht of opmerking hebben dan kunt u deze indienen via onze Live Chat service of per e-mail. Wij kunnen klachten uitsluitend in behandeling nemen wanneer deze bij ons via de chat of per e-mail zijn ingediend.

Kan ik medische apparaten en/of speciale medicijnen meenemen aan boord van mijn vlucht?

Gelieve hiervoor rechtstreeks contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij nadat u uw boekingsbevestiging heeft ontvangen.