Veelgestelde vragen

Vind hier het antwoord op uw vraag

Over het Verrassingsticket

Wat zijn de mogelijke bestemmingen voor mijn reis?

Iedere stad in de Europese Unie + Zwitserland is een mogelijke bestemming voor uw reis. Steden waar u liever niet heen wenst te reizen kunt u uitsluiten voor EUR 5 per stad.

Wat is een veilige bestemming binnen de EU?

Wij hechten waarde aan het feit dat al onze reizigers naar een veilige bestemming reizen. Hierbij volgen wij het reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. U kunt de actuele reisadviezen hier bekijken: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/inhoud

Met welke luchtvaartmaatschappij vlieg ik?

U kunt op uw boekingsbevestiging terugvinden met welke luchtvaartmaatschappij u vliegt. Wij maken gebruik van van een selectie van moderne Europese luchtvaartmaatschappijen.

Zijn alle belastingen bij de prijs inbegrepen?

Ja, belastingen zoals luchthavenbelasting, brandstoftoeslag etc. zijn bij de prijs inbegrepen. Eventuele toeristenbelasting wordt door de accommodatie ter plaatse in rekening gebracht.

Waar kan ik de algemene voorwaarden terugvinden?

Deze kunt u helemaal onderaan de website terugvinden.

Tijdens het reserveren

Zijn alle vertrekdata beschikbaar, 21 dagen na het boeken?

In bijna alle gevallen kunnen we tegemoet komen aan uw voorkeursdata. Echter: soms adviseren we u op een andere datum te reizen omdat we u dan bijvoorbeeld meer gunstige vertrektijden kunnen aanbieden of een bestemming die aan uw wensen tegemoet komt. Wanneer u via een van onze partners boekt dan bieden we u een alternatieve datum aan en plannen samen met u een andere vertrekdatum. Wanneer u direct via onze website boekt en we kunnen u onverhoopt niet inboeken op uw voorkeursdatum dan kunt u de volledige reissom direct teruggestort op uw rekening verwachten. Tijdens het reserveren kunt u in de beschikbaarheidskalender zien welke data er beschikbaar zijn. Uw vertrekdata zijn pas definitief bevestigd als u de boekingsbevestiging ontvangt.

Ik wil binnenkort op reis, hoe snel kan ik vertrekken?

De vertrekdata die u kiest tijdens het reserveren dienen minimaal 21 dagen in de toekomst te liggen. Alle data zijn echter op basis van beschikbaarheid. Het kan daarom voorkomen dat bepaalde data reeds volgeboekt zijn. Wanneer u een vertrekdatum kiest welke verder in de toekomst is gelegen (ca. 2/3 maanden) is de beschikbaarheid doorgaans groter dan 21 dagen voor vertrek.

Wat is de minimale leeftijd om te mogen reizen?

Passagiers van 18 jaar en ouder mogen zelfstandig op reis met onze verrassingstickets. Wanneer u jonger bent dan 18 jaar dan is het mogelijk om te reizen wanneer er een medereiziger ouder is dan 18 jaar.

Wat kost een verrassingsreis?

Alle tarieven kunt u terugvinden wanneer u klikt op 'reserveer'.

Kan ik mijn citytrip verlengen?

Ja, dat kan! Voor slechts EUR 30 per persoon, per nacht kunt u uw reis verlengen. Let op: dit is alleen mogelijk tijdens het boeken van uw reis. Nadat u uw reservering heeft gemaakt is het bijboeken van extra overnachtingen helaas niet meer mogelijk.

Vlucht informatie

Hoeveel bagage mag ik meenemen op reis?

Standaard mag u 10 kilogram handbagage meenemen. De maximum maten van de koffer zijn afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij. Informatie hierover is terug te vinden in de boekingsbevestiging van je verrassingstickets. Wilt u meer bagage meenemen? Ruimbagage van 15 kilogram is bij te boeken voor EUR 70 per koffer.

Met welke reisdocumenten mag ik reizen?

Met een identiteitskaart of een paspoort. Rijbewijzen zijn niet geldig voor vliegreizen binnen Europa. Uw reisdocument dient geldig te zijn wanneer u de reis maakt (dus niet nog 3 maanden na terugkomst).

Hoe werkt het met inchecken voor mijn vluchten?

U kunt alle instructies om in te checken voor uw vlucht terugvinden op www.verrassingstickets.nl/check-in.

Wanneer ontvang ik mijn instapkaarten?

U moet sinds 1 november 2016 zelf online inchecken voor vluchten van Ryanair en EasyJet. Voor vluchten van Transavia kunt u vanaf 2 uur voor vertrek inchecken op de luchthaven. Voor Wizzair vluchten verschilt het check-in proces per boeking. U kunt de instructies terugvinden in uw boekingsbevestiging.

Hoe werkt het met de zitplaatsen aan boord van de vluchten?

Wanneer u de reservering voor uw boeking maakt dan kunt u kiezen voor gereserveerde zitplaatsen (EUR 10 p.p.). U zit dan naast elkaar op de vluchten.

Tijdens de reis

We reizen met 3 of meer personen, hoe werkt het met de hotelkamer?

U zal verblijven op een 3-persoonskamer (indien beschikbaar) wanneer u reist met 3 personen. Reist u met bijvoorbeeld 4 personen? Dan zal u verblijven op 2x een 2-persoonskamer.

In wat voor accommodatie verblijf ik en hoe is de ligging?

Per bestemming varieert het aanbod van hotelaccommodaties enorm. De meeste accommodaties liggen niet verder dan 30 minuten met het openbaar vervoer uit het centrum van de bestemming verwijderd. In welke hotelaccommodatie u verblijft is afhankelijk van de beschikbaarheid op de datum van uw reis en de bestemming van uw reis. U verblijft in een hotelaccommodatie met een standaard van tenminste 3 sterren of vergelijkbaar. Om de standaard te bepalen gaan wij af op de ervaringen van onze reizigers, reviews bij onze partner Expedia en tevens de rating van de accommodatie op Tripadvisor.

Is er een transfer inbegrepen bij mijn reis?

Nee, transfers zijn niet inbegrepen. U kunt ter plaatse gebruik maken van het openbaar vervoer of een taxi nemen naar uw hotelaccommodatie.

Heb ik altijd een eigen badkamer?

Ja, alle hotelkamers waar wij onze reizigers accommoderen hebben een eigen badkamer met toilet. U hoeft dus geen badkamer te delen met andere gasten in het hotel.

Hoe kan ik contact opnemen op reis bij een noodgeval/onregelmatigheid?

Als u op reis bent en een noodgeval of onregelmatigheid heeft moet u contact opnemen met ons noodnummer dat staat vermeld in de boekingsbevestiging. Vervolgens kunnen we de problemen zo spoedig mogelijk voor u oplossen, 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Wijzigen/annuleren

Kan ik mijn verrassingsticket annuleren?

Nee, dit is niet mogelijk. Wel kunnen we u voorzien van documentatie voor uw reis- of annuleringsverzekering. We verzoeken het u ons te melden wanneer u niet meer zal reizen om vertraging voor andere passagiers te voorkomen. Er zal in geen geval een terugbetaling plaatsvinden: hiervoor kunt u uw annuleringsverzekering contacteren. Wanneer u ons eenmaal heeft geïnformeerd over het feit dat u niet meer wenst te reizen dan is het later niet meer mogelijk dit terug te draaien. Dit omdat dan de luchtvaartmaatschappij en de hotelaccommodatie al zijn geïnformeerd over uw absentie.

Kan ik de namen van de passagiers op de verrassingstickets wijzigen?

Dit is mogelijk tegen de betaling van de toeslag die de luchtvaartmaatschappij hiervoor rekent (vaak meer dan EUR 100 per persoon). Neemt u contact met ons op om te vragen naar de exacte mogelijkheden en tarieven.

Kan ik nadat ik de bevestiging heb ontvangen mijn vertrekluchthaven wijzigen?

Nee, dit is niet mogelijk. De door u ontvangen boekingsbevestiging is definitief en kan helaas niet meer worden gewijzigd.

Kan ik bestemmingen uitsluiten na het boeken van mijn reis?

Nee, dit is niet mogelijk: uw vliegtickets en hotelaccommodatie zijn dan reeds definitief ingeboekt. U kunt tijdens het boeken van uw reis de nodige bestemmingen uitsluiten wanneer u dat wenst.

Speciale verzoeken

Ik ben slecht ter been, kan ik reizen met een verrassingsticket?

Vanwege de enorme variatie in onze bestemmingen raden we passagiers die slecht ter been zijn af het verrassingsticket te boeken. Dit omdat we met het regelen van de hotelaccommodaties geen speciale voorkeuren kunnen doorgeven. Eventueel kunnen we wel rolstoelassistentie of assistentie bij het instappen van de vluchten kosteloos voor u aanvragen. Dit dient u bij het reserveren te melden. Wanneer u dit na het maken van de reservering pas doorgeeft worden er administratiekosten in rekening gebracht.

Is het mogelijk om kinderen en babies me te nemen op reis?

Ja, dat is mogelijk. Wanneer u wilt reizen met een kind (tussen 2 en 16 jaar) of een baby (jonger dan 2 jaar) dan dient u bij het invoeren van de passagiersnamen het vinkje 'kind' aan te klikken en de geboortedatum van het kind op te geven. Hier geldt geen speciaal tarief voor. Let op: wanneer kinderen of babies worden bijgeboekt kan er geen rekening worden gehouden met wensen voor bepaalde bestemmingen en/of accommodaties met speciale voorzieningen voor kinderen. Wanneer dit voor u wel noodzakelijk is, raden wij u af om een verrassingsreis te boeken.

Ik heb een klacht, wat moet ik doen?

Wij doen ons uiterste best iedereen naar tevredenheid te helpen. Mocht u onverhoopt toch een klacht of opmerking hebben dan kunt u deze indienen via onze Live Chat service of per e-mail. Wij kunnen klachten uitsluitend in behandeling nemen wanneer deze bij ons via de chat of per e-mail zijn ingediend.