Ik heb al geboekt en ga binnenkort op reis. Wat is de meest actuele informatie over COVID-19?
Voor alle actuele informatie over inreisbeperkingen, het reisadvies en de mogelijkheden waar u eventueel gebruik van kunt maken opent u onze live chat rechts onderin uw scherm. Vul uw gegevens in en klik op 'start chat'. Vervolgens ziet u 'Coronavirus informatie' staan. Klik hier op en raadpleeg hier de meest actuele informatie. Deze updaten wij regelmatig en zo snel mogelijk zodra de situatie wijzigt.
Ik wil een verrassingsreis boeken, maar wat als er een negatief reisadvies voor mijn bestemming komt?
Mocht het gebeuren dat het reisadvies voor jouw bestemming negatief (rood) wordt, dan verzorgen wij een gratis omboeking naar een andere bestemming of een andere reisdatum.
Wat zijn de vertrektijden van de vluchten?
Wij proberen een zo lang mogelijke tijd op de plaats van bestemming voor u te realiseren. Hierin zijn wij afhankelijk van diverse factoren zoals de gekozen vertrekluchthavens, het uitsluiten van bestemmingen en andere supplementen die bij het reserveren zijn bijgeboekt.
Als u bij ons een 3-daagse verrassingsreis boekt dan vertrekt uw heenvlucht op reisdag 1 en uw terugvlucht op reisdag 3. Wij zorgen ervoor dat u nooit te maken krijgt met hele ongunstige vertrektijden. Uw heenvlucht kan ieder moment van de dag vertrekken. Uw terugvlucht vertrekt altijd na 08:30 uur in de ochtend. Bovendien zorgen wij er voor dat de vertrektijd van uw terugvlucht nooit meer dan 4 uur negatief afwijkt van de heenvlucht. Voorbeeld: het meest ongunstige dat kan voorvallen is een heenvlucht met vertrek om 14:00 uur op reisdag 1 en een terugvlucht met vertrek om 10:00 uur op reisdag 3. Alle overige vertrektijden zijn mogelijk, vertrektijden van vluchten zijn bovendien onder voorbehoud van wijzigingen doorgevoerd door de luchtvaartmaatschappij. Informatie over de reistijden van een pakketreis kunt u terugvinden op de website van de Consuwijzer: https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrije-tijd/pakketreizen/door-ongunstige-reistijden-mis-ik-twee-dagen-van-mijn-vakantie-mag-dat
Onze reisorganisatie heeft geen invloed op schemawijzigingen die later worden doorgevoerd door de luchtvaartmaatschappij. Vertrektijden zijn altijd onder voorbehoud van wijzigingen door de luchtvaartmaatschappij.
Let op: boekt u bij ons vanaf februari 2023 een reis met een voucher van Vavabid of VakantieVeilingen dan gelden deze voorwaarden niet voor u. U kunt op de eerste en laatste reisdag op ieder moment van de dag vertrekken. Wenst u meer gunstige vertrektijden zoals hierboven beschreven? Boek dan de optie 'gunstige vertrektijden' tegen betaling bij tijdens het maken van uw reservering.
Wat kan ik optioneel bijboeken tijdens het reserveren?
U kunt tijdens het reserveren de volgende opties optioneel bijboeken:
- Ontbijt - €15 p.p.p.n.
- Extra nacht - €35 p.p.p.n.
- Priority booking - €15 per boeking.
- Uitsluiten van bestemmingen - €5 per uitsluiting. Bestemmingen die u reeds met ons bezocht heeft kunt u kosteloos uitsluiten.
- 4-sterrenhotel upgrade - €25 p.p.p.n.
- Naaste zitplaatsen - €20 p.p.
- Koffer (check-in) 15 kg - €70 p.s.
Wat zijn de mogelijke bestemmingen voor mijn reis?
Iedere stad in de Europese Unie, het Verenigd Koninkrijk + Zwitserland is een mogelijke bestemming voor uw reis. Steden waar u liever niet heen wenst te reizen kunt u uitsluiten voor EUR 9.9 per stad. Steden in België en Luxemburg zijn standaard uitgesloten. Ook boeken wij geen reizen naar bestemmingen dicht bij de Nederlandse grens in Duitsland, zoals Düsseldorf. Berlijn en Hamburg zijn wel mogelijke bestemmingen.
Wat is een veilige bestemming binnen de EU?
Wij hechten waarde aan het feit dat al onze reizigers naar een veilige bestemming reizen. Hierbij volgen wij het reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. U kunt de actuele reisadviezen hier bekijken: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/inhoud
Met welke luchtvaartmaatschappij vlieg ik?
U kunt op uw boekingsbevestiging terugvinden met welke luchtvaartmaatschappij u vliegt. Wij maken gebruik van van een selectie van moderne Europese luchtvaartmaatschappijen.
Zijn alle belastingen bij de prijs inbegrepen?
Ja, belastingen zoals luchthavenbelasting, brandstoftoeslag etc. zijn bij de prijs inbegrepen. Eventuele toeristenbelasting wordt door de accommodatie ter plaatse in rekening gebracht.
Waar kan ik de algemene voorwaarden terugvinden?
Deze kunt u helemaal onderaan de website terugvinden.
Kan ik alle bestemmingen uitsluiten?
Ja, het is mogelijk om iedere bestemming in de Europese Unie uit te sluiten. U kunt dit doen door te kiezen voor de optie 'nog een stad uitsluiten' tijdens het maken van uw reservering. Hier kunt u elke stad naar wens uitsluiten.
Is het mogelijk om alleen te reizen met het verrassingsticket?
Nee, dat is niet mogelijk. U moet altijd voor minimaal 2 personen betalen.
Hoe werkt het uitsluiten van bestemmingen?
U kunt bij het maken van uw reservering iedere mogelijke bestemming uitsluiten. Met een bestemming bedoelen wij ook de daadwerkelijke bestemming, bijvoorbeeld Milaan. U kunt geen landen uitsluiten. Sluit u bijvoorbeeld de bestemming Milaan uit? Dan kan het nog steeds zo zijn dat u op reis gaat naar Rome of een andere stad in Italië. Wilt u niet naar een bepaald land op reis? Dan moet u alle bestemmingen in dat land uitsluiten. Heeft u heel veel bestemmingen waar u niet naar toe zou willen reizen? Dan is het verrassingsticket voor u geen geschikt arrangement en is het beter om een reis te boeken naar een voor u vooraf bekende bestemming.
Wat is een 3-daagse verrassingsreis en wat kan ik verwachten?
Als u bij ons een 3-daagse verrassingsreis boekt dan vertrekt uw heenvlucht op reisdag 1 en uw terugvlucht op reisdag 3. U verblijft bij een 3-daagse reis 2 nachten in een 3-sterrenhotel (of beter).
Wij zorgen ervoor dat u nooit te maken krijgt met hele ongunstige vertrektijden. Uw heenvlucht kan ieder moment van de dag vertrekken. Uw terugvlucht vertrekt altijd na 08:30 uur in de ochtend.
Bovendien zorgen wij er voor dat de vertrektijd van uw terugvlucht nooit meer dan 4 uur negatief afwijkt van de heenvlucht. Voorbeeld: het meest ongunstige dat kan voorvallen is een heenvlucht met vertrek om 14:00 uur op reisdag 1 en een terugvlucht met vertrek om 10:00 uur op reisdag 3. Alle overige vertrektijden zijn mogelijk, vertrektijden van vluchten zijn bovendien onder voorbehoud van wijzigingen doorgevoerd door de luchtvaartmaatschappij.
Informatie over de reistijden van een pakketreis kunt u terugvinden op de website van de Consuwijzer:
https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrije-tijd/pakketreizen/door-ongunstige-reistijden-mis-ik-twee-dagen-van-mijn-vakantie-mag-dat
Let op: boekt u bij ons vanaf februari 2023 een reis met een voucher van Vavabid of VakantieVeilingen dan gelden deze voorwaarden niet voor u. U kunt op de eerste en laatste reisdag op ieder moment van de dag vertrekken. Wenst u meer gunstige vertrektijden zoals hierboven beschreven? Boek dan de optie 'gunstige vertrektijden' tegen betaling bij tijdens het maken van uw reservering.
Wat is standaard inbegrepen bij het Verrassingsticket?
Wanneer u een surprise citytrip boekt via onze website dan zijn de volgende reisonderdelen inbegrepen: retourticket vanaf één van de geselecteerde vertrekluchthavens, 10 kilogram handbagage en verblijf in hotelaccommodatie met minimaal 3 sterren met privébadkamer.
Wat is niet inbegrepen bij mijn arrangement?
Transfers en plaatselijke belastingen (zoals toeristenbelasting) zijn niet inbegrepen bij uw reis. Tevens raden wij u aan een reisverzekering af te sluiten.
Tijdens het reserveren
Zijn alle vertrekdata beschikbaar, 21 dagen na het boeken?
In bijna alle gevallen kunnen we tegemoet komen aan uw voorkeursdata. Echter: soms adviseren we u op een andere datum te reizen omdat we u dan bijvoorbeeld meer gunstige vertrektijden kunnen aanbieden of een bestemming die aan uw wensen tegemoet komt. Wanneer u via een van onze partners boekt dan bieden we u een alternatieve datum aan en plannen samen met u een andere vertrekdatum. Wanneer u direct via onze website boekt en we kunnen u onverhoopt niet inboeken op uw voorkeursdatum dan kunt u de volledige reissom direct teruggestort op uw rekening verwachten. Tijdens het reserveren kunt u in de beschikbaarheidskalender zien welke data er beschikbaar zijn. Uw vertrekdata zijn pas definitief bevestigd als u de boekingsbevestiging ontvangt.
Ik wil binnenkort op reis, hoe snel kan ik vertrekken?
De vertrekdata die u kiest tijdens het reserveren dienen minimaal 21 dagen in de toekomst te liggen. Alle data zijn echter op basis van beschikbaarheid. Het kan daarom voorkomen dat bepaalde data reeds volgeboekt zijn. Wanneer u een vertrekdatum kiest welke verder in de toekomst is gelegen (ca. 2/3 maanden) is de beschikbaarheid doorgaans groter dan 21 dagen voor vertrek.
Wat is de minimale leeftijd om te mogen reizen?
Passagiers van 18 jaar en ouder mogen zelfstandig op reis met onze verrassingstickets. Wanneer u jonger bent dan 18 jaar dan is het mogelijk om te reizen wanneer er een medereiziger ouder is dan 18 jaar.
Wat kost een verrassingsreis?
Alle tarieven kunt u terugvinden wanneer u klikt op 'reserveer'.
Kan ik mijn citytrip verlengen?
Ja, dat kan! Voor slechts EUR 35 per persoon, per nacht kunt u uw reis verlengen. Let op: dit is alleen mogelijk tijdens het boeken van uw reis. Nadat u uw reservering heeft gemaakt is het bijboeken van extra overnachtingen helaas niet meer mogelijk.
Hoe sluit ik bestemmingen uit?
Tijdens het boeken van uw reis heeft u de mogelijkheid om bestemmingen uit te sluiten. U zal gegarandeerd niet reizen naar de door u geselecteerde bestemmingen. De kosten zijn EUR 9.9 per gemaakte uitsluiting in totaal voor het gehele reisgezelschap.
Wat staat er in mijn boekingsbevestiging?
In uw boekingsbevestiging kunt u de volgende informatie terugvinden:
Bestemming van uw reis
Vertrekluchthaven van uw reis
De vertrektijden van uw vluchten
De toegestane afmetingen van uw handbagage
Details van de hotelaccommodatie waar u in verblijft.
Ook worden er algemene adviezen gegeven over het maken van uw reis, we vragen u de bevestiging nauwkeurig door te lezen.
Klopt het dat ik geen hotelvoucher heb ontvangen?
Ja dat klopt: uw boekingsbevestiging is het document waarmee u kunt inchecken bij uw hotelaccommodatie.
Wanneer ontvang ik mijn boekingsbevestiging?
U ontvangt de boekingsbevestiging binnen 7 dagen na het boeken van uw arrangement. We doen ons best om u zo snel mogelijk de volledige documentatie toe te sturen. U ontvangt alle documentatie altijd per e-mail. Wij verzenden geen post.
U kunt ook een boeking met prioriteit maken: dan ontvangt u de bevestiging van uw reis binnen 24 uur.
Belangrijk: als u meent geen bevestiging te hebben ontvangen 7 dagen na het maken van uw reservering controleert u dan eerst uw ongewenste/spam berichten. Mogelijk is de bevestiging daar terecht gekomen. Kunt u de bevestiging nog steeds niet terugvinden? Neem dan direct contact met ons op zodat wij u de bevestiging nogmaals kunnen toesturen. Wacht niet af tot de door u aangevraagde vertrekdatum, u ontvangt altijd binnen 7 dagen na het boeken bericht van ons over uw reservering.
Ontvang ik de documentatie per post of per e-mail?
U ontvangt alle reisdocumentatie per e-mail.
Wanneer heb ik alle reisbescheiden compleet?
Voordat u op reis gaat heeft u de volgende documentatie van ons ontvangen:
Boekingsbevestiging (informatie over vluchten, hotelaccommodatie).
U ontvangt geen verdere documentatie dan het bovenstaande. U moet zelf online inchecken bij de luchtvaartmaatschappij voor uw vluchten zoals beschreven staat in uw boekingsbevestiging.
Waarom moet ik meerdere vertrekluchthavens selecteren?
Om een zo groot mogelijk aantal bestemming te kunnen aanbieden en onze tarieven laag te houden maakt u een keuze uit een combinatie van diverse luchthavens. Vanaf welke luchthaven u vertrekt is afhankelijk van de beschikbaarheid op uw voorkeursvertrekdatum.
Hoe boek ik een verrassingsticket?
U kunt verrassingstickets boeken via onze website. In de bovenstaande menubalk klikt u op “Reserveer” om te boeken. Ook de prijzen van onze arrangementen zijn hier terug te vinden.
Ontbijt is bij mijn verrassingstickets niet inbegrepen, kan ik dat bijboeken?
Wanneer u via een van onze partners verrassingstickets heeft aangeschaft is het mogelijk dat deze exclusief ontbijt zijn. In dat geval kunt u voor slechts EUR 15 per persoon, per nacht ontbijt bijboeken tijdens het maken van uw reservering. Na het maken van uw reservering is het niet mogelijk om alsnog ontbijt bij te boeken.
Vlucht informatie
Hoeveel bagage mag ik meenemen op reis?
Standaard mag u 10 kilogram handbagage meenemen. De maximum maten van uw handbagage zijn afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij. Informatie hierover is terug te vinden in de boekingsbevestiging van je verrassingstickets.
Wilt u meer bagage meenemen? Ruimbagage van 15 kilogram is bij te boeken voor EUR 70 per koffer.
Met welke reisdocumenten mag ik reizen?
Met een identiteitskaart of een paspoort. Rijbewijzen zijn niet geldig voor vliegreizen binnen Europa. Uw reisdocument dient geldig te zijn wanneer u de reis maakt (dus niet nog 3 maanden na terugkomst).
Hoe werkt het met inchecken voor mijn vluchten?
U kunt alle instructies om in te checken voor uw vlucht terugvinden op www.verrassingstickets.nl/check-in.
Wanneer ontvang ik mijn instapkaarten?
U moet zelf online inchecken voor uw vluchten. Hoe u dit doet kunt u terugvinden in uw boekingsbevestiging. Wanneer u online heeft ingecheckt ontvangt u van de luchtvaartmaatschappij uw instapkaarten. Deze kunt u downloaden en vervolgens afdrukken. Let op: wanneer u uw instapkaarten niet zelf uitprint en meeneemt op reis rekent de luchtvaartmaatschappij vaak extra kosten.
Hoe werkt het met de zitplaatsen aan boord van de vluchten?
Wanneer u de reservering voor uw boeking maakt dan kunt u kiezen voor naaste zitplaatsen. U zit dan naast elkaar op de vluchten. Let op: wanneer u hier niet voor kiest zit u waarschijnlijk niet naast elkaar en wijst de luchtvaartmaatschappij willekeurige zitplaatsen toe. Later deze stoelen wijzigen is duurder dan het direct bij het reserveren regelen.
Op mijn bevestiging staat “Brussel (Charleroi)”, vanaf welke luchthaven vertrek ik?
U vertrekt vanaf de luchthaven Charleroi (CRL) zoals dat is aangegeven in de door u gemaakte selectie van luchthavens.
Op mijn bevestiging staat “Dusseldorf (Weeze)”, vanaf welke luchthaven vertrek ik?
U vertrekt vanaf de luchthaven Weeze (NRN) zoals dat is aangegeven in de door u gemaakte selectie van luchthavens.
Vanaf welke vertrekluchthaven vertrek ik?
Op het moment dat u reserveert vanuit Nederland kunt u zelf een selectie maken uit een van de volgende vertrekluchthavens: Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Brussel, Charleroi, Weeze, Bremen, Lille of Keulen-Bonn. Indien u vanuit België reserveert kunt u kiezen uit de volgende vertrekluchthavens: Brussel, Charleroi of Eindhoven. U dient een min. aantal vertrekluchthavens te selecteren, het min. aantal hangt af van de voorwaarden en staat weergegeven op de reserveringspagina.
Wat moet ik doen bij vertragingen of annuleringen?
In het geval uw vlucht is geannuleerd of vertraagd (bv. door overmacht zoals stakingen of weersomstandigheden) dan zal de luchtvaartmaatschappij u hierover informeren. Op het moment dat uw vlucht geannuleerd of vertraagd is dan moet u zich begeven naar de informatiebalie van de luchtvaartmaatschappij. Zij zullen u een alternatief aanbieden. Indien u geen gebruik wenst te maken van de door de luchtvaartmaatschappij geboden oplossing of niet meer wenst te reizen kunnen wij u helaas geen vergoeding aanbieden.
Soms kunt u via uw reisverzekeraar een vergoeding vragen voor hetgeen zich heeft voorgedaan.
Tijdens de reis
We reizen met 3 of meer personen, hoe werkt het met de hotelkamer?
U zal verblijven op een 3-persoonskamer (indien beschikbaar) wanneer u reist met 3 personen. Reist u met bijvoorbeeld 4 personen? Dan zal u verblijven op 2x een 2-persoonskamer.
In wat voor accommodatie verblijf ik en hoe is de ligging?
Per bestemming varieert het aanbod van hotelaccommodaties enorm. De meeste accommodaties liggen niet verder dan 30 minuten met het openbaar vervoer uit het centrum van de bestemming verwijderd. In welke hotelaccommodatie u verblijft is afhankelijk van de beschikbaarheid op de datum van uw reis en de bestemming van uw reis.
U verblijft in een hotelaccommodatie met een standaard van tenminste 3 sterren of vergelijkbaar. Om de standaard te bepalen gaan wij af op de ervaringen van onze reizigers, reviews bij onze partner Expedia en tevens de rating van de accommodatie op Tripadvisor.
Is er een transfer inbegrepen bij mijn reis?
Nee, transfers zijn niet inbegrepen. U kunt ter plaatse gebruik maken van het openbaar vervoer of een taxi nemen naar uw hotelaccommodatie.
Heb ik altijd een eigen badkamer?
Ja, alle hotelkamers waar wij onze reizigers accommoderen hebben een eigen badkamer met toilet. U hoeft dus geen badkamer te delen met andere gasten in het hotel.
Hoe kan ik contact opnemen op reis bij een noodgeval/onregelmatigheid?
Als u op reis bent en een noodgeval of onregelmatigheid heeft moet u contact opnemen met ons noodnummer dat staat vermeld in de boekingsbevestiging. Vervolgens kunnen we de problemen zo spoedig mogelijk voor u oplossen, 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Is toeristenbelasting inbegrepen in de reissom?
Nee, toeristenbelasting is niet inbegrepen in de reissom en dient voldaan te worden in de accommodatie.
Wijzigen/annuleren
Kan ik mijn verrassingsticket annuleren?
Nee, dit is niet mogelijk. Wel kunnen we u voorzien van documentatie voor uw reis- of annuleringsverzekering. We verzoeken het u ons te melden wanneer u niet meer zal reizen om vertraging voor andere passagiers te voorkomen. Er zal in geen geval een terugbetaling plaatsvinden: hiervoor kunt u uw annuleringsverzekering contacteren.
Wanneer u ons eenmaal heeft geïnformeerd over het feit dat u niet meer wenst te reizen dan is het later niet meer mogelijk dit terug te draaien. Dit omdat dan de luchtvaartmaatschappij en de hotelaccommodatie al zijn geïnformeerd over uw absentie.
Kan ik de namen van de passagiers op de verrassingstickets wijzigen?
Dit is mogelijk tegen de betaling van de toeslag die de luchtvaartmaatschappij hiervoor rekent (vaak meer dan EUR 100 per persoon). Neemt u contact met ons op om te vragen naar de exacte mogelijkheden en tarieven.
Kan ik nadat ik de bevestiging heb ontvangen mijn vertrekluchthaven wijzigen?
Nee, dit is niet mogelijk. De door u ontvangen boekingsbevestiging is definitief en kan helaas niet meer worden gewijzigd.
Kan ik bestemmingen uitsluiten na het boeken van mijn reis?
Nee, dit is niet mogelijk: uw vliegtickets en hotelaccommodatie zijn dan reeds definitief ingeboekt. U kunt tijdens het boeken van uw reis de nodige bestemmingen uitsluiten wanneer u dat wenst.
Speciale verzoeken
Ik ben slecht ter been, kan ik reizen met een verrassingsticket?
Vanwege de enorme variatie aan accommodaties kunnen we helaas geen speciale voorkeuren garanderen. Indien u assistentie wenst bij het instappen in het vliegtuig moet u contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij nadat u uw boekingsbevestiging heeft ontvangen.
Is het mogelijk om kinderen en babies me te nemen op reis?
Ja, dat is mogelijk. Wanneer u wilt reizen met een kind (tussen 2 en 16 jaar) of een baby (jonger dan 2 jaar) dan dient u bij het invoeren van de passagiersnamen het vinkje 'kind' aan te klikken en de geboortedatum van het kind op te geven. Hier geldt geen speciaal tarief voor. Let op: wanneer kinderen of babies worden bijgeboekt kan er geen rekening worden gehouden met wensen voor bepaalde bestemmingen en/of accommodaties met speciale voorzieningen voor kinderen. Wanneer dit voor u wel noodzakelijk is, raden wij u af om een verrassingsreis te boeken.
Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
Wij doen ons uiterste best iedereen naar tevredenheid te helpen. Mocht u onverhoopt toch een klacht of opmerking hebben dan kunt u deze indienen via onze Live Chat service of per e-mail. Wij kunnen klachten uitsluitend in behandeling nemen wanneer deze bij ons via de chat of per e-mail zijn ingediend.
Kan ik medische apparaten en/of speciale medicijnen meenemen aan boord van mijn vlucht?
Gelieve hiervoor rechtstreeks contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij nadat u uw boekingsbevestiging heeft ontvangen.